luni, 28 martie 2011

Suntem in UE

"...si ce daca suntem in UE, doamna? Vine aia sa va puna net? Nu vine, tot noi trebuie sa va dam!" si ofteaza din rarunchi pentru ca trebuie sa urce pe scara sprijinita de stalp.

Acest minunat dialog l-am purtat cam cu toti reprezentantii firmelor care "dau net". In disperarea noastra de a avea net si la noi, la tara, am tot vorbit cu diverse firme. Ne-au cautat satul pe hartile lor, ne-au asigurat unii cu voce mai puternica, altii mai pierit ca sigur e semnal acolo, dar "pentru proba" ne-au dat cate un dispozitiv pentru 24/48/72 de ore.
Vax! Nimic nu a functionat. Suntem inconjurati de padure, de la oras pana la noi trecem prin padure si nici unei firme nu ii convine sa "cableze padurea". Nu au abonati, nu au incasari, nu ii intereseaza ca dincolo de padure incep satele populate de cetateni dornici de o conexiune la internet.
Ultimii pe care i-am reabordat ( a treia oara? sau a patra?) au fost cei de la romtelecom. Stateam crispati, dupa gard, si priveam cum tipul de pe teren care o stie pe tipa de la "perechi" libere, a sunat-o si pe tipa de la conectari si dupa mult mormait in barba ne-a privit triumfator: "se poate, e doua perechi libere si una v-o dam dumneavaostra! noroc ca mai stim si noi pe cate cineva de la "perechi", ca altfel..." si da a lehamite din mana.
Frisonam, eu si domnul meu, in fata unui moment crucial: vom avea net! Ne putem si noi citi mesajele acasa, in tihna si nu la birou printre alte mii de hartii de rezolvat!
Asta se petrecea acum vreo zece zile. Am completat cererea, am scris CNPurile noastre in vreo sapte formulare importante, echipa tehnica s-a suit in masina inscriptionata si ne-a asigurat ca "ne cauta ei". Si asa a ramas.
Astep sa "ne dea net" de parca as astepta mostenirea din america. Cred ca nici aia nu m-ar bucura asta de mult. In unele momente ma cert in gand, ca netul nu e bun, te prosteste, nu mai citesti, stai cu ochii tinta in monitor. Da', da si cand ai nevoie de o informatie rapid, unde te duci sa cauti? Ce motor de cautare sa dau in fata bibliotecii mele?
Ce nu inteleg este de ce dureaza atat de mult pana vine echipa sa ne traga cablul, sa ne dea "perechea" aia care au gasit-o libera, ca doar devenim un abonat care le-ar plati un abonament.
Mai bine revin la ce imi spunea omul de la tehnic: "ce UE, doamna, vine aia sa ne dea ceva? Nu vine!"

Niciun comentariu: