marți, 22 decembrie 2009

Craciunul aduce mereu un freamat nespus. Imi fac liste cu ce lucruri nu trebuie sa uit, imi socotesc banii ca nu cumva sa sterg ceva de pe lista de cumparaturi si recunosc, dar numai in sinea mea, ca ma omor cu treaba si ajung sa imi doresc sa dorm in zilele cind toti serbeaza... Dar nu concep altfel Craciunul, decit cu multe bunatati, cu multe ornamente in casa, cu un brad frumos pe care mi-i drag sa il privesc si cu multe colinde vestitoare ale Nasterii.

Ei bine, anul asta Craciunul a cam fost dat peste cap de intreaga atmosfera de "scrasnet de dinti" care este promovata in toata media: ciza, neintelegeri politice, cresteri de preturi mascate in promotii mincinoase.
Oameni buni, este Craciunul! Lasand la oparte festivismul comercial, ar trebui sa gustam sarbatoarea aceasta in tihna, in liniste, gandind mai mult la sufletul nostru decat la stomacul nostru.
Craciunul Nasterii sfinte este demult ingropat de beteala si globuri, iar colindele sunt folosite pentru umplutura intre doua emisiuni politice. Ce m-as mai bucura daca ar invata cineva oamenii sa puna frana, un pic slow motion... sau poate asta o fi rostul crize? Sa ne trezeasca un pic?
Visez uneori sa pot serba Craciunul in linistei acelei nopti, cea a Nasterii, cu calmul cu care Steaua a luminat ieslea, cu bucuria cu care pastorii si-au facut inchinarea. Doar pentru suflet, nu pentru comert... Dar, an de an, ramane doar un vis.

Niciun comentariu: