marți, 26 octombrie 2010

Sfantul Dumitru




La multi ani, celor ce sunt patronati de Sfantul Mare Mucenic Dimitrie si de Sfantul Dimitrie Cel Nou (Basarabov). Multa pace, liniste, ganduri frumoase, paza de necazuri si de suparari!
Sfantul Dumitru sa ne aduca tuturor inima usoara, ganduri pasnice si intelepciune in abordarea tuturor problemelor care nu ne dau pace, nu ne lasa sa fim senini si impacati, asa cum, de altfel, imi doresc si eu sa fiu!




Odata cu ziua Sfantului Dumitru incep sa simt ca intram in sarbatorile de iarna. Uneori, in ziua de 26 octombrie e soare si cald si nu imi vine sa cred ca suntem cu varful cizmei pe teritoriul iernii. Dar imediat, intr-o zi-doua, temperatura scade, ploua si bate vantul de cad toate frunzele pe care le mai admiram cand treceam prin paduri ... si gata, apare iarna la orizont.

Am fotografiat un drum prin padure in luna octombrie. Ceata s-a strecurat peste tot, umezeala inmoaie fosnetul frunzelor, cand stau nemiscata ca sa imi potrivesc imaginea pe aparat mi se pare ca aud miscare peste tot in jurul meu, sub copacii uzi este o liniste "animata". Si este rece, destul de rece cat sa simt pana si prin geaca groasa, tocmai scoasa de la naftalina. E clar, Sfantul Dumitru dezleaga iarna!
Copacii mai au atarnate cateva frunze, pe ici pe colo, singurele crengi inca inverzite sunt cele ale tufelor care strajuiesc marginea drumului forestier. Frunzele lor sunt insa muscate de frig, par translucide pe magini si unele sunt aproape casante. La primul vant taios si ele au sa ingroase stratul format de suratele deja ingalbenite... Ma strange putin in spate singuratatea incetosata. Prin padurile mele sunt salbaticiuni, e dreptul lor sa fie acolo, noi oamenii le-am stricat habitatul dar as vrea sa le cer voie sa ma lase putin sa pozez in "casa" lor. Casa care s-a gatit cu galben si maro ud, cu picaturi in varful frunzelor, ceata s-a adunat pe cate o creanga goala si a format stropi reci. E frumos!
E toamna cu iz de iarna, e sarbatoare, e o zi in care mi-as dori sa ma pot cuibari pe canapea cu o carte in mana si cu muzica pe fundal.

Niciun comentariu: